Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü bünyesinde yer almaktadır. Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında hâlihazırda 1 Profesör, 6 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi, 1 Araştırma Görevlisi Doktor ve 1 Araştırma Görevlisi tam zamanlı olarak görev yapmaktadır.
Türkçe Öğretmenliği Programı, 4 yıllık bir lisans programıdır. Programda, zorunlu alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar.
Türkçe Öğretmenliği Programı, çocukların ana dillerini farklı beceriler altında nasıl öğrendiklerini iyi bilen; teknolojiyi kullanmada kendine güvenen; ihtiyaç duyduğu araştırma kaynaklarına ulaşabilen, problem çözme yeteneğine sahip; insan haklarına, demokrasiye ve ahlâki değerlere saygılı, ileride görev alacağı kurumlarda görev ve sorumluluklarını bilen öğretmenler yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir.
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Eğitim Fakültesi bünyesinde ortaokullara Türkçe öğretmeni yetiştirmektedir. Bu programdan mezun olanlar “Türkçe Öğretmeni” unvanı alırlar. Mezunlarımız, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümlerinde öğretim üyesi, öğretim görevlisi, araştırma görevlisi olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenlerine başka alanlarda da ihtiyaç duyulmaktadır: Özel eğitim kurumlarında öğretmenlik yapabilirler. Çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, musahhihlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim-öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Yunus Emre kültür merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri’nde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler. Mezunlarımız, yabancılara ve Türk soylulara Türkçe eğitimi verebilecek; etkili iletişim kurabilen, toplumsal sorumluluk alabilen, milli değerleri özümsemiş, evrensel değerlere saygılı, vatandaşlık bilincine sahip öğretmenler olarak toplumsal sorunlara çözümler üretebilecek; sanatsal ve kültürel yeterlilikleriyle roman, hikâye, şiir, senaryo, makale, deneme gibi farklı yazınsal ve bilgilendirici türlerdeki ürünleri analiz edebilecek donanıma sahip olacaklardır. Bu doğrultuda anabilim dalımızda İlköğretim Türkçe öğretmenliği çerçeve programına uygun olarak Türk Dili, Türk Edebiyatı ve Türk kültürünü ihtiva eden dersler ile bu derslerin nasıl öğretileceğine dair yöntem ve teknikler bilgisini örnekleyen teorik ve uygulamalı derslerin ayrıntılı bir biçimde öğretilmesine yönelik planlama yapılmıştır.