Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Program Çıktıları
No | Program Öğrenme Çıktıları: Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: |
---|---|
1 | Türk dili ve edebiyatı, Türkçe eğitimi alanındaki kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar, alanı ile ilgili edindiği bilginin doğasını, kaynağını, sınırlarını, doğruluğunu, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilecek yeterliliğe sahip olur. |
2 | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
3 | Türkçe eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur ve öğrencilerdeki bireysel farklılıkları, konu alanının özellik ve kazanımlarını da dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulama yetkinliğine erişir. |
4 | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır; farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
5 | İleri düzeyde bilgi kaynaklarına ulaşarak alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
6 | Alanıyla ilgili konularda öğrencinin gereksinimlerine uygun materyaller geliştirir. |
7 | Alanı ile ilgili hedeflenen kazanımların öğrenci tarafından gerçekleştirilme durumunu farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
8 | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
9 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir; karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek adına bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
10 | Türkçe eğitimi alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenmesini yönlendirir ve edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir; farklı bilişim ve iletişim teknolojilerinden de yararlanarak bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
12 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan, olmayan kişilerle; Türkçe veya yabancı bir dilde paylaşır. |
13 | Toplumsal olaylara gelişmelere duyarlılık gösterir; birikimlerinden yararlanarak toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için sosyal, kültürel, sanatsal ve bilimsel mesleki proje ve etkinlikleri planlar ve uygular. |
14 | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde, ahlaki değerlere, kişisel ve mesleki gelişime uygun davranış gösterir, öğretmenlik mesleğine uygun dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
15 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip bir şekilde istenilen bir okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
203 kez görüntülendi